"A genetika megtölti a fegyvert, de az életmód húzza meg a ravaszt."

Alakváltó

Bemutatkozás

2020. május 31. - a.alakváltó

Sziasztok!

Ezt az blogot azért hoztam létre, hogy segíthessek egy minőségibb élet kialakításában elsősorban Anyukáknak, de minden olyan nőnek, aki változni és változtatni szeretne.
Meggyőződésem, hogy az áhított változás – legyen az esztétikusabb test, egészségesebb szervezet, jobb közérzet – csakis életmódváltással érhető el és tartható fent hosszú távon.

img_20200601_200350.jpg
Megjártam én is az önértékelési problémák hadi útját. Voltam szürke, szemüveges kisegér, volt, hogy elengedtem magam és feljött pár kiló. Terhes lettem, de sajnos hamar elveszítettük Őt – sosem tudjuk meg, miért. A második két terhességem során a korábbi veszteség miatt mozdulni is alig mertem. Féltem, hogy megismétlődik a tragédia. A passzív életmódnak meg lett az ára: 20 kg-mal nehezebben mentem szülni. Ez majdnem 10 kg-mal több az ajánlásnál.
Kemény munkával és még több lemondással lassan visszanyertem az eredeti súlyomat, de akkor még sötétben tapogatóztam. Fogalmam sem volt, mi az az életmódváltás. Nem sportoltam, csak fogyókúráztam és vártam a csodát. A mérleg viszont hiába mutatott újra 55-öt, a tükörben látott képnek köze sem volt ahhoz a látványhoz, ami az emlékeimben élt magamról.
Ennek az egyik oka az, hogy a zsír hiába olvad le, ha az alatta lévő izomnak nincs tónusa. A másik ok szorosan összefügg ezzel. Kiderült, hogy a terhesség alatt szétnyíltak a hasizmaim. A szétnyílt hasizom minden második szült nőt érint (nem csak ők veszélyeztetettek e téren), mégis kevesen tudnak róla. Csak annyit érzékelnek belőle, hogy „elanyásodtak” és elfogadják, de legalábbis megpróbálnak együtt élni a tévhittel, miszerint egy anyának már soha nem lehet olyan a teste, mint azelőtt.
Valóban nem lesz már a régi. A melleink, a hasunk és a striáink tetoválásként emlékeztetnek minket életünk legnemesebb éveire. Mégis azt állítom, a testünk lehet még szebb is, mint előtte volt.
Lehet alacsonyabb a testzsírszázalékunk. Lehetnek tónusosabbak, vagy akár nagyobbak izmaink. Lehet szebb a bőrünk hála az adalékanyagok nélküli táplálkozásnak. Javulhat a keringési- és légzési rendszerünk. Lehetünk energikusabbak, fittebbek, elégedettebbek, boldogabbak.
Amikor várod a bikini szezont. Amikor megfordulnak utánad a pasik és irigyelnek a nők, akik akkor tartanak majd ott, ahonnan most Te indulsz. Amikor feljön Rád az esküvői ruhád. Amikor szívesen haladsz el meztelenül az előszoba tükör előtt. Amikor mersz világosban együtt lenni a pároddal.

Nekem is van még hova fejlődnöm. Célom javítani a saját edzettségemen, de legfőképpen jó fitnesz szakemberré szeretnék válni. Ehhez kellenek a saját bukásaim és kellenek Ti kérdéseitek, felismeréseitek és sikertörténeteitek.

Történetekkel, tanácsokkal, ismeretterjesztéssel, edzéstippekkel, receptekkel szeretném megtölteni ezt a csoportot. Olyasmivel, amik segítenek rátalálnod ennek az egésznek a mozgató rugójára. Arra a valamire, ami mindenkinél más és nem fejezhető ki kilogrammban. Ez az egyéni motiváció.

Ha tetszett a cikk, like-old és kövesd az Alakváltó Facebook oldalát, ahol hetente többször jelentkezem hasznos tipekkel, motiváló gondolatokkal és receptekkel.

https://www.facebook.com/a.alakvalto/

Németh-Oláh Adrienn

A bejegyzés trackback címe:

https://aalakvalto.blog.hu/api/trackback/id/tr1415732158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása