"A genetika megtölti a fegyvert, de az életmód húzza meg a ravaszt."

Alakváltó

Rakott karfiol

2020. július 26. - a.alakváltó

Gyerekkoromban jó sok ételt utáltam. Anyunak például ki kellett szednie az üvegesre dinsztelt hagymakockákat az olajból, mielőtt a pörkölthúst rátette volna, különben a húgommal nem ettük meg. Mondjuk ezt az én gyerekeim is örökölték, de megértettem velük, hogy az ételek finom íze részben a hagymának köszönhető, aztán kötöttünk egy kompromisszumot: a dinsztelt hagymát leturmixolva teszem vissza a pörköltbe. Így mindenki boldog.

Ebben a receptben jól eldugva van csak hagyma, ellenben a karfiollal. Abból jó sok van benne. Pedig képzeljétek, a karfiol is olyan étel, amivel pár éve még ki lehetett volna kergetni a világból. De úgy néz ki, a szüleimnek igazuk volt, amikor azt mondták, hogy felnőttként majd nem leszek ennyire étel-rasszista.

Így hát a héten úgy döntöttem, felnőtt módjára fogok viselkedni és vettem szép nagy fej karfiolt. Az egészséges életmód híveként egyébként is illik bővíteni az alapanyag repertoáromat. Rakott karfiol készült. A gyerekeimet nem nyertem meg vele, de én úgy ettem két pofára, hogy Anyám szeme könnybe lábadt volna, ha látja.

img_20200721_130149.jpg

Hozzávalók:

  • 1 fej karfiol
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 0,5 kg darálthús
  • 1 bögre rizs
  • 200 g vegaföl/tejföl
  • Kevés reszelt sajt
  • Só, bors, pirospaprika, kömény, majoranna

A karfiolt először megmostam, apró rózsákra szedtem, majd pár perc alatt puhára pároltam, leszűrtem és félretettem.

A hagymát felaprítottam, kevés vízen puhára pároltam, leturmixoltam.

A darálthúst tapadásmentes edényben lassú tűzön fehéredésig pirítottam. Nem kell alá zsiradék, ha lassan melegítjük, kiolvad belőle annyi zsír, amin meg lehet pirítani!

Az puhuló húsra visszaöntöttem a turmixolt hagymát és jó pörkölt módjára befűszereztem, beleszórtam a rizst és készre főztem.

Egy hőálló edény aljára rétegeztem a karfiol felét, rászedtem a rizses húst, rá a maradék karfiolt. Végül megkentem úgy másfél doboz vegán tejföllel és rászórtam egy marék reszelt sajtot.

180 fokon, felső sütés programon addig sütöttem, amíg szép színe lett.

Tálaláskor még lehet rátenni egy kis tejfölt, ez már ízlés dolga.

Biztosan elkészítem még, most azonban azon gondolkodom, még milyen zöldségekkel lehetne rétegezni. Hozzatok nekem ötleteket!

Ha tetszett a cikk, like-old és kövesd az Alakváltó Facebook és Instagram oldalát, ahol hetente többször jelentkezem hasznos tippekkel, motiváló gondolatokkal és receptekkel.

https://www.facebook.com/a.alakvalto/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aalakvalto.blog.hu/api/trackback/id/tr2816078534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása