"A genetika megtölti a fegyvert, de az életmód húzza meg a ravaszt."

Alakváltó

Életmódváltós nyaralás!

2020. július 06. - a.alakváltó

Korábban is odafigyeltem az alakomra, de az elmúlt évben a tanulmányaimnak köszönhetően sokkal tudatosabb lehettem. Megtanultam figyelni a makróimra, aminek hála azt adom a testemnek, amire szüksége van, az edzéseim pedig tervezettek, célszerűek.

Azonban közeledni kezdett a nyaralás és valamivel szigorúbbra vettem az étkezéseimet a megszokotthoz képest.
Persze ez a rendszer sem jelentett éhezést – sem minőségi, sem pedig mennyiségi értelemben – hiszen csupán 200 kcal-val ettem kevesebbet napi szinten. Lecsökkentettem a szénhidrátok mennyiségét és megemeltem a fehérjéket, zsírokat.
Tettem mindezt azért, hogy még inkább körvonalazódhasson az utóbbi év munkája.

 Aztán elgondolkodtam azon, hogyan fogom mindezt folytatni a Balatonon és rájöttem, hogy sehogy.

Nem fogok diétázni, mert eddig sem tettem. Imádok enni, imádom az ízeket és imádom a Balatont.
Viszont mértéktelenül habzsolni sem fogok, mert az nem szolgálna engem. Puffadna és fájna a hasam, erőtlen és enervált lennék – és hát nem vagyok a magam ellensége.
Ráadásul okom sincs ilyesmit fontolgatni, mivel nem érzem, hogy bármi hiányozna az életemből. Az életmódváltásom óta nem éhezem és nem vonok meg magamtól semmit a hétköznapokban sem.

 Ami pedig a sportot illeti, nem kerestem rá a neten, hol van a helyi fitneszlétesítmény, pedig imádok terembe járni.
De arról sem lehet szó, hogy egy hétig semmit ne mozogjak, mert nagyon hiányozna.

Kompromisszumokat kötöttem magammal.
Megeszem, amit megkívánok, de csak mértékkel. Például lehet, hogy lecsúszna a csavarós fagyiból a kingszájz, de megelégszem az ovis mérettel.
Edzem valamit, ami nem ütközik a családi programokkal, de nem fogom ostorozni magam, ha egy nap kimarad.

Ennyi engedmény csak az életmódváltásba fér bele, egy fogyókúrába semmiképpen. De ezért is nem fogyókúrázom és nem is ajánlom senkinek.
Sőt, a felsorolt kompromisszumok versenydiéta mellett sem köttethetnének meg. De hát versenyre sem készülök. Csupán egy Édesanya vagyok, aki elégedett a testével és megpróbálja még sokáig konzerválni ezt az állapotot. 

Alakváltó

A bejegyzés trackback címe:

https://aalakvalto.blog.hu/api/trackback/id/tr8915986350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása